Hemma Igen!

Hej,hej! Har varit hemma i 3 dagar. Det var skönt att komma  hem, så man kunde bearbeta allt i lugn och ro efter allting som har hänt, det har varit så många intensiva dagar så man knappt har hunnit tänka över allting. Det första som slog mig när jag kom hem, var att det kändes otroligt lugnt och tyst  och tomt på nånt konstigt sätt. Jag vet inte själv vad det där tomma var men det kanske var för att det inte fanns några här hemma som man kunde prata med, för dom har inte varit med om allt vi har sett och samtidigt hört. Det vart en sådan verklighetskänsla över allting. Jag tror att det kommer sitta kvar i en hela livet, för det kommer alltid komma upp på något sett och görs sig påmind. Det kom faktiskt för någon dag sen när jag satt och tittade på TV och det var reklam. Då kom det reklam för SJ. Då var det ju självklart ett tåg, och då tänkte jag på alla människor som satt som packade på väg till dom här lägrerna, och dom visste inte vad som skulle hända. USCH! Det är hemskt! Nästan så man inte riktigt fattar det.
Ja, jag behöver nog inte skriva något mer om det. Det som jag tänker på är vad vi redan har lagt in på bloggen. Att man kan vara så omänsklig, man förstår lixom inte.
Och morgon kommer i alla fall SVT och ska filma och interljuva oss, dom ska göra ett lite större repotage den här gången har jag hört. Det ska bli väldigt intressant hur det kommer bli. Så då får ni ha koll så ni inte missar oss på TV.
Vi ska också bli bättre på att lägga ut bilder, det kommer nog lite bilder i morgon

E.Nurminen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0