Dagen jag ALDRIG glömmer


I dag åkte vi till Auswitch, väldigt intressant! Tänk att jag sa på SO:n att ingen bryr sig för jag satt inte i ettt sånt läger (dumt sagt).  Micke sa t.ex.  fatta om vi satt i ett läger! Men jag svarade bara att det gör vi inte.  Alltså läs en historiebok om förintelsen, alltså då kan man sitta och säga, lite kaxigt , t.ex ja men, vi satt inte där så orka bry sig.

Men åk och kolla på Auschich 1 och 2 då lovar jag att du kommer att bry dig!

Tänk om det skulle gälla kristna eller någon annan religion! Tänk om det gällde din mormor och morfar eller mamma och pappa som satt  där, som fick  vara i ett stall när det var 20 minusgrader ute, kanske gammal och sjuk , kanske har skabb eller något annat som är än värre! Sen kanske de fick gå dödsmarchen och dog när det var 20- och hade en t-shirt byxer och inga skor och då gick dom i 1 dm snö och dom skulle gå 10-tals mil!!!!!!!
Det är långt. Det är hemskt, alltså läs det i en bok, som jag sa förut, du fattar inte hur dom hade det om du inte har varit här!
Skulle du vilja att man drog skämt om dig och din familj om du satt i läger och var på väg att dö!..

// J.Björk

Kommentarer
Postat av: Anonym

oj, du ångrar verkligen att du hade var kaxig om det, helt otroligt att en känsla kan bytas så fort bara över ett besök på ca5 dagar.

2009-05-02 @ 11:12:24
Postat av: Sara Hartung

När man ser onskan i ögonen så blir man förvandlad och ser saker på ett nytt sätt. Jag förstår att ditt liv har blivit förvandlat!

2009-06-04 @ 01:07:25
Postat av: Sara Hartung

Den som ser onskan i ögonen blir förvandlad! Jag hoppas att fler får uppleva samma sak. Tack för alla era tankar!

Sara

2009-06-04 @ 01:28:46
Postat av: Sara Hartung

Tack för alla era tankar! Jag förstår att denna resa har förändrat ert sätt att se på saker!

Sara

2009-06-04 @ 01:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0